Survey on inpatient satisfaction at Le Huu Trac National Burns Hospital in 2023
Main Article Content
Abstract
Objective: To assess the level of patient satisfaction with the attitude of medical staff and the facilities and means of serving patients in 2023.
Research subjects and methods: cross-sectional descriptive study on 703 subjects using the Ministry of Health's criteria for assessing patient satisfaction.
Results: Satisfaction score 4.39; overall satisfaction rate 95.4%, Overall satisfaction index 57.47%, Response rate compared to expectations 92.85%. Regarding attitude, there were 3 comments on the attitude of medical staff and service staff at level 2; Satisfaction rate from 95.87% to 98.72%; The overall satisfaction index according to the characteristics was higher than 80%, highest in patients ≤ 18 years old (97.16%), Pediatric Burn Department (98.75%) and in patients treated for 15 - 28 days (97.79%). Regarding facilities and services: there were 3 satisfaction criteria below 90%: Toilets, bathrooms, Guaranteed privacy and service of the hospital canteen; The satisfaction rate was 94.7%, varying by department (p = 0.011); The overall satisfaction index was 59.6%, increasing with age and highest in the group over 60 years old (p < 0.05), varying by department and by treatment day (p < 0.001).
Conclusion: The criteria are all basic with a satisfaction rate of > 90%, the satisfaction indexes are different depending on the department, age and treatment stage of the patient. Regarding communication and behavior, there are still patients who are not satisfied and the satisfaction rate is different depending on the department. Satisfaction with facilities is lower than communication and behavior and is not uniform, different depending on the department and the satisfaction rate is < 90% regarding toilets, bathrooms, ensuring patient privacy and service of the hospital canteen.
Article Details
Keywords
satisfaction, attitude, behavior, facilities, service means
References
2. Nguyễn Thị Bích Thủy, Ngô Thị Thu Hiền, Nguyễn Phương Anh và cộng sự (2024) 9. Nghiên cứu sự hài lòng của người bệnh điều trị nội trú và một số yếu tố liên quan tại bệnh viện đa khoa hoàn mỹ Đà Lạt, Lâm Đồng năm 2024. Tạp chí Y học Cộng đồng.65 (CD7).
3. Hoàng Minh Nam, Nguyễn Vũ Hồng Ngọc, Nguyễn Khương Duy và cộng sự (2024). Sự hài lòng của người bệnh điều trị nội trú tại Bệnh viện Quốc tế Thái Nguyên năm 2023. Tạp chí Khoa học và Công nghệ - Đại học Thái Nguyên. 229 (13): 304-309.
4. Vũ Văn Du, Phùng Thị Huyền, Lê Liên Phương và cộng sự (2023). Thực trạng hài lòng của người bệnh điều trị nội trú tại Bệnh viện Phụ sản Trung ương năm 2020-2022. Tạp chí Nghiên cứu Y học. 172 (11): 217-223.
5. Lâm Kỳ Sanh và Nguyễn Văn Lâm (2021). Sự hài lòng của người bệnh nội trú về chất lượng dịch vụ khám chữa bệnh và các yếu tố liên quan tại bệnh viện đa khoa tỉnh Sóc Trăng năm 2020. Tạp chí Y Dược học Cần Thơ. (37): 90-96.
6. Ngô Quang Thiện và Nguyễn Trung Nghĩa. (2023). Sự hài lòng của người bệnh nội trú về chất lượng dịch vụ khám chữa bệnh và một số yếu tố liên quan tại Bệnh viện Đa khoa khu vực Long Khánh, năm 2022. Tạp chí Y Dược học Cần Thơ. (65): 43-49.
7. Aiken L. H., Sermeus W., Van den Heede K, et al (2012) Patient safety, satisfaction, and quality of hospital care: Cross-sectional surveys of nurses and patients in 12 countries in Europe and the United States. BMJ, 344:
8. Bộ Y tế (2016). Quyết định 3869/QĐ-BYT năm 2019, hướng dẫn khảo sát hài lòng người bệnh nội trú đối với bệnh viện. https://thuvienphapluat.vn/van-ban/The-thao-Y-te/Quyet-dinh-3869-QD-BYT-2019-mau-phieu-va-huong-dan-khao-sat-hai-long-nguoi-benh-nhan-vien-y-te-425072.aspx