Evaluation of health education activities at Le Huu Trac National Burn Hospital in 2022

Nguyen Thi Luong1,, Ngo Minh Duc1, Le Quoc Chieu1, Nguyen Trung Hung2
1 National Burn Hospital
2 Vietnam Military Medical University

Main Article Content

Abstract

Aims: To assess the quality of nurses' health education through feedback from burn patients getting inpatient care at the hospital, as well as certain associated aspects.
Methods: A cross-sectional study was conducted to describe nurses' health education efforts based on evaluation findings from 500 patients and their families receiving inpatient care at Le Huu Trac National Burn Hospital in 2022. 
Results: The proportion of patients and patients' families who rated the quality level of health education of nurses as good was 55%, good 26.8%, average 13.4%, and unsatisfactory 4.8%. Some health education guidelines for nurses to patients were limited and not fully implemented: instructions for preventing burn accidents (50%); instructions on common burn complications (31.4%); nutritional guidance after discharge (28.2%); pressure ulcer prevention instructions (25%); instructions for health improvement exercises at home before discharge from the hospital (17%). There is a relationship between the results of assessing nurses' health education efforts and the patient's age, educational level, and occupation (p < 0.05).
Conclusion: The majority of patients and their families rate the quality of nurses' health education as satisfactory or higher. There is a correlation between the results of assessing nurses' health education activities and patients' age, educational level, and occupation.

Article Details

References

1. Nguyễn Văn Hiến và cộng sự (2006). Khoa học hành vi và giáo dục sức khỏe: Sách dùng đào tạo cử nhân y tế công cộng Hà Nội: Nhà xuất bản Y học.
2. Bộ Y tế (2016). Quyết định về việc ban hành bộ tiêu chí chất lượng bệnh viện Việt Nam. Hà Nội.
3. Asa M., Lena G., Marianne C., (2006). Patients’ perceptions of quality of care at an emergency department and identification of areas for quality improvement. Journal of clinical nursing.5(8):1045-56.
4. Nader Aghakhani, et al, (2012). Nurses’ attitude to patient education barriers in educational hospitals of Urmia University of Medical Sciences. Iranian journal of nursing and midwifery research.
5. Lã Thị Bích Thủy (2020). Thực trạng thực hện công rác giáo dục sức khỏe của nhân viên y tế cho người bệnh nội trú và một số yếu tố ảnh hưởng tại Bệnh viện Lão khoa Trung ương năm 2020. Luận văn thạc sĩ quản lý bệnh viện. Trường Đại học Y tế Công cộng Hà Nội.
6. Nguyễn Thị Ngọc Chính, Phùng Thị Diễm Phúc (2020). Thực trạng hoạt động truyền thông giáo dục sức khỏe cho ngườn bệnh nội trú tại Bệnh viện Chấn thương Chỉnh hình năm 2020. TP Hồ Chí Minh.
7. Vương Thị Nhật Lệ và cộng sự (2017). Khảo sát việc thực hiện hướng dẫn giáo dục sức khỏe cho người bệnh - người nuôi bệnh của điều dưỡng tại Bệnh viện Chợ Rẫy. Tạp chí Y học TP Hồ Chí Minh, Phụ bản tập 21, số 2, tr 286-294
8. Nguyễn Thị Hoài Trang và cộng sự (2020). Đánh giá hoạt động tư vấn, giáo dục sức khỏe cho người bệnh tại Bệnh viện Trung ương Huế Cơ sở 2. Tạp chí Y học lâm sàng. Số 63 tr. 102-107.
9. Phan Thị Dung, Nguyễn Viết Tiến (2022). Hoạt động giáo dục sức khỏe của điều dưỡng tại Bệnh viện Phụ sản Thiên An năm 2022. Tạp chí Y học thảm họa và Bỏng. Số 1-2023, tr. 80-87.