Assessment of hospital satisfaction and some related factors at the Le Huu Trac National Burn Hospital in 2022
Main Article Content
Abstract
Objective: Research subjects and methods: Conducted on 373 patients/relatives undergoing discharge procedures from August 2022 to January 2023 at Le Huu Trac National Burn Hospital. Cross-sectional, descriptive research with analysis, direct interviews with research subjects using pre-designed questionnaires.
Results: The average satisfaction score is 4.3/5 points, the highest is the service delivery results criteria with 4.34/5 points and service accessibility with 4.33/5 points, next is behavioral attitude and professional capacity with 4.31/5 points. The lowest is information transparency and facilities and service facilities with 4.28/5 points.
The overall satisfaction rate is 86.1%; Overall satisfaction index is 50.7%; 72.6% of patients will definitely come back or recommend it to others. There was no relationship between overall satisfaction and overall satisfaction ratio with general patient/relative information (p > 0.05).
Conclusion: Patients and relatives of patients receiving inpatient treatment at Le Huu Trac National Burn Hospital have high confidence in the quality of Medical care at the Hospital. However, it is necessary to continue to invest more in infrastructure (bathrooms, toilets, food services, ensuring patient privacy) and need more information transparency to meet the growing needs. patient's height.
Article Details
Keywords
Satisfied
References
2. Bộ Y Tế (2019), Quyết định 3869/QĐ-BYT ngày 28 tháng 8 năm 2019 ban hành các mẫu phiếu và hướng dẫn khảo sát hài lòng người bệnh và nhân viên y tế.
3. Nguyễn Văn Bằng (2022), “đánh giá sự hài lòng của bệnh nhân nội trú tại khoa phục hồi chức năng - bệnh viện đà nẵng năm 2022”, Tạp chí Y học Việt Nam, tập 526 số 1A (2023).
4. Đỗ Quang Hiếu (2020), “Khảo sát sự hài lòng người bệnh và thân nhân người bệnh điều trị nội trú tại Bệnh viện Bỏng Quốc gia Lê Hữu Trác năm 2020”, Tạp chí Y học Thảm hoạ & Bỏng, số 5(2020).
5. Niên Thị Thiện Mỹ (2021-2022), “Sự hài lòng của người bệnh nội trú tại bệnh viện y dược cổ truyền tuyên quang năm 2021-2022”, Tạp chí Y học Việt Nam, tập 522, số 1 (2023).
6. Ngô Trí Tuấn (2023), “Sự hài lòng của người bệnh với chất lượng dịch vụ y tế tại khoa khám bệnh Bệnh viện Thận Hà Nội năm 2023 và một số yếu tố liên quan”, Tạp chí nghiên cứu Y học, Trường Đại học Y hà Nội, tập 169, số 8 (2023).